SoleOPS 3.13.0, ©2005-2018Solenovo Oy

Opintojakson toteutussuunnitelma

 In English 
RyhmäR54T15S/Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (Rovaniemi)
OpintojaksoR504T22C1 Embedded Software, 5.00 op, 133 h
AMMATTIOPINNOT
ToteutusPerustoteutus/17001
ToimipisteRantavitikka (Jokiväylä 11) Rovaniemi
ToteutusajankohtaSyksy1/2017-2018, Syksy2/2017-2018
VastuuopettajaYlinampa Anssi
Muut opettajat
Toteutuksen tilaPäättynyt

Kuvauksen tila Valmis
  
Opetuskieli suomi
Alkamis- ja päättymispvm01.08.2017 - 31.12.2017
Osallistujia min.  
Osallistujia max.  
Ilmoittautumisaika15.04.2017 - 15.05.2017
Toteutustapa
Virtuaaliosuus 0 op
T&k-integraatio 0 op
Tentin uusintapäivät
Koulutuksen aikataulu (www-linkki)
Kuvauksen kieli suomi 
Osaamistavoitteet ja teemat

Student is able to design an interactive game on programmable FPGA chip , System on programmable silicon chip . Student can verify the digital functions.

 
Arviointikriteerit  
Pedagogiset järjestelyt

Lecturers and laboratory work , examples, practices and assignments

Materiaali

Vahid Frank and Givargis Tony ,  
Embedded system design , A unified hardware / software introduction
1st edition , John Wiley & Sons Inc , 2002
ISBN 978-0-471-38678-0
http://esd.cs.ucr.edu/

Sisältö

An introduction to a digital game and reactive real-time computing system . Student will explore the benefits of using the high level object-oriented approach when developing reactive real-time game or games on silicon chip. Synchronous state machines .

Upon completion this course, student is able to design a small digital interactive game. Student understands how this game system works, response (OUTPUT) is created from stimulus (INPUT). Student is able to verify the functions of the game. We will use reprogrammable logic chip (FPGA)  and Altera DE2 board to test our solution.

Arviointi

laboratory work , assignments , written reports

 In English