SoleOPS 3.13.0, ©2005-2018Solenovo Oy

Opintojakson toteutussuunnitelma

 Palaa In English 
RyhmäR31L19S/Liiketalouden koulutus (Rovaniemi)
OpintojaksoR301LL94 Palveluiden tuotteistus, 5.00 op, 133 h
Asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta
AMMATTIOPINNOT
ToteutusPerustoteutus/20001
ToimipisteRantavitikka (Jokiväylä 11) Rovaniemi
ToteutusajankohtaSyksy2/2020-2021
VastuuopettajaMölläri Jorma
Muut opettajatKoivunen Kati
Toteutuksen tilaTulossa

Kuvauksen tila Muokattavana
  
Opetuskieli suomi
Alkamis- ja päättymispvm23.10.2020 - 31.12.2020
Osallistujia min.  
Osallistujia max.  
Ilmoittautumisaika15.04.2020 - 15.05.2020
Toteutustapa
Virtuaaliosuus 0 op
T&k-integraatio 0 op
Tentin uusintapäivät
Koulutuksen aikataulu (www-linkki)
Kuvauksen kieli suomi 
Osaamistavoitteet ja teemat

Opit palvelun tuotteistamisen ja tuotteistusprosessin perusteet sekä keskeiset käsitteet. Opit keräämään tietoa asiakkaasta ja hänen tarpeistaan sekä määrittelemään kohderyhmän. Opit kuvaamaan palvelun vaiheet asiakaslähtöisesti. Opit hinnoittelemaan palvelun.

Kompetenssit: Innovaatio-osaaminen, taloushallinnon osaaminen,suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

 
Arviointikriteerit

Arvioitava osaaminen

Tyydyttävä (1-2)

Hyvä (3-4)

Kiitettävä (5)

Palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen perusteet ja käsitteet

Osaat palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet. Ymmärrät palveluliiketoiminnan perusprosessin.

Osaat kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin. Ymmärrät palveluliiketoiminnan perusprosessin.

Osaat selkeästi kuvata palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen keskeiset käsitteet ja soveltaa niitä käytännön tilanteisiin. Osaat vertailla ja arvioida palveluliiketoiminnan teorioita ja malleja.

Asiakasymmärrys ja segmentointi

Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Osaat valita asiakassegmentoinnin kriteerit.

Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Osaat valita asiakassegmentoinnin kriteerit ja soveltaa niitä käytäntöön.

Ymmärrät tuotteistamisprosessin ja asiakasymmärryksen suhteen. Osaat valita myynnin kannalta kannattavimmat asiakassegmentoinnin kriteerit ja soveltaa niitä käytäntöön.

Hinnoittelu

Ymmärrät kannattavan hinnoittelun perusperiaatteet ja osaat tuettuna soveltaa eri hinnoittelumalleja.

Osaat kuvata kannattavan hinnoittelun perusperiaatteet ja soveltaa hinnoittelumalleja. Osaat määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.

Osaat erinomaisesti kuvata kannattavan hinnoittelun perusperiaatteet ja soveltaa hinnoittelumalleja innovatiivisesti. Osaat määrittää hinnan palvelulle eri tekijät huomioiden.

 
Pedagogiset järjestelyt
Materiaali
Sisältö
  • Asiakaslähtöisen palveluliiketoiminnan perusteet

  • Palvelun tuotteistamisen prosessi ja käsitteet

  • Hinnoitteluosaaminen

  • Asiakaslupaus ja asiakasymmärrys

  • Palvelukokemus.

Arviointi
 Palaa In English